woensdag 22 oktober 2008

scheuren

Elke avond bij het slapen gaan kiezen Amber en Sienna een verhaaltje uit het Dikke verjaardagsboek van Dikkie Dik. Elke avond, al meer als een maand. Dat boek ligt dan ook bij hun op de kamer.

Bijna elke avond,als ik de kamer verlaten heb, speelt Sienna nog wat in haar bed met haar knuffels of leest ze nog wat in een boekje. Na een tiental minuutjes gaat ze dan vanzelf slapen. Ik laat haar maar.

Toen ik net eens ging kijken, bij het passeren van hun kamertje, zag ik allemaal uitgescheurde bladzijden uit het boek van Dikkie Dik op de grond liggen. En wat was ik boos! Maar ik heb me ingehouden en alles opgeraapt en weer buiten gegaan. Amber sliep al en Sienna was net in aan het dommelen. Ik wist gewoon niet hoe ik moest reageren.

2 opmerkingen:

. zei

Tja, je kan ze niet terug wakker maken hé en bovendien weet je niet echt wie de schuldige is. Je kan het er 'smorgens over hebben en zeggen dat je er boos om bent. Maar iemand straffen de dag nadien is iets wat ik al niet zou doen.

(als het de jongste was al helemaal niet.)

Anoniem zei

Oei, dat is niet fijn nee...
Knap dat je je hebt weten in te houden. Ik weet niet of me dat zou gelukt zijn.