woensdag 16 april 2008

hoe gaat het op school?

Amber en school, ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken.
Ze gaat elke morgen (meestal) zonder morren naar school. Maar ik weet zeker dat als we haar lieten kiezen, school of thuis blijven, dat ze dan thuis zou willen blijven.
Ze werken in haar klasje ook met een duobaan, de ene helft van de week juf x en de andere helft juf y. Als ze dan weet of ziet dat het juffrouw y is, zegt ze altijd droef: ik heb liever juf x. (raar, maar begin van het schooljaar had ik net schrik dat ze een voorkeur ging krijgen voor juf y)

Na de paasvakantie wou ik haar namiddag terug naar school doen, of ze er nu achter vroeg of niet. Daarvoor ging ze alleen voormiddag en in maart enkele keren ook namiddag op haar eigen verzoek.
Slapen doet ze 's middags al lang niet meer.
Maar elke middag komt er weer dat protest, soms met tranen. En ze verzint telkens wel een andere reden, te moe, buikpijn, met Sienna willen spelen, mama zien,... Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen. De jufrouw zegt dat in het klasje alles goed gaat en ze komt ook altijd blij naar huis, dus het zal wel meevallen maar toch...
Ik wil gewoon dat ze graag naar school gaat.

2 opmerkingen:

. zei

Misschien vindt ze het hele over-en-weer gedoe lastig? Jona gaat volle dagen, maar blijft ineten op school.

Ik weet zeker dat als ik hem over de middag thuis zou halen, dat hij ook niet terug zou willen gaan. Gewoon vanwege 'het gedoe' (spel weer onderbreken-jas-tot daar gaan enz.)

Katrien zei

Denk het niet, heb al voorgesteld van te blijven eten maar ze wil toch graag thuis komen eten.

Maar het gaat al beter. Denk dathet de verandering weer was, en het feit dat Sienna wel thuis is.