zaterdag 23 augustus 2008

soms zou je ze toch...

Wat zou je doen in dit geval?
Ik eet meestal alleen met de kinderen. Sienna slaat een gil en lach: de uitnodiging voor Amber om mee te doen. En dan beginnen ze dingen op de grond te gooien. En ze hebben samen zoveel lol en dat versterkt hun gedrag. Ze horen me niet of wel, maar dat maakt het alleen nog maar grappiger. Ik zet ze dus allebei apart op straf, maar ze horen elkaar nog en blijven zoveel lol hebben en komen eruit.
Mijn stressniveau bereikt hoge pieken. Soms zou je ze toch achter het behang willen plakken!

3 opmerkingen:

. zei

Hm, ik heb net hetzelfde probleem..; (vooral rond bedtijd)

Met etenstijd vallen ze soms nog wel te chanteren met dessert (enkel voor wie flink aan tafel eet)

in bed is het moeilijker.

Tamara zei

Lijkt me inderdaad moeilijk en irritant.

Misschien inderdaad dreigen of belonen met geen/wel dessert? En verder je er niet te boos om maken, want dat zien ze als extra aandacht. Wel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

annava zei

Hier was dat ook maar toen ben ik ook beginnen chanteren met dessert. Voor het slapen gaan chanteer ik met een verhaaltje en voor in bad te gaan chanteer ik met speelgoedjes en van die badstiften.
Ik chanteer altijd en overal:)

Voor schoenen en jas aan te doen (ik wil dat ze dat zelf kunnen voor begin september) geef ik stickers als ze braaf zijn en als ze er een aantal hebben dan krijgen ze iets. à la supernanny dus maar het werkt wel. Misschien kan je dat eens proberen.