zaterdag 17 mei 2008

kokerellen met kids

We hebben er hier vandaag een rustig dagje thuis van gemaakt. Amber en Sienna begonnen de dag al in alle rust met te slapen tot 9 uur ! Dat mogen ze van mij alle weekends herhalen.
Voormiddag hebben we dan samen bananenbrood gemaakt, dat is echt zoiets waar kleine kindjes al veel mee kunnen helpen. (roeren, noten pellen en klein brokkelen, rozijntjes mooi losmaken, bananen pellen en prakken,...) Ik heb het receptje van sos Piet gebruikt.

Bananenbrood

500 g rijpe bananen (ongeveer 3 bananen)
250 g zelfrijzende bloem
125 g suiker (ik heb bruine suiker gebruikt)
125 g zachte boter
1 eetelepel bicarbonaat
1 ei
rozijntjes
gehakte walnoten

Bereiding:
- Maak massa 1 Plet de bananen. Voeg de bicarbonaat bij de bloem en meng het bij de banaan.
- Maak massa 2: Meng de suiker met de boter. Voeg het ei toe en meng eronder
- Giet massa 2 bij massa 1 en meng alles goed
- Doe er rozijntjes en stukjes walnoot bij
- Stort in een bakvorm en bak gedurende 45 minuten à 1 uur in een oven van 180 graden.


En deze avond hebben we dan broodpizza gemaakt. Ik gebruik meestal Turks brood doormidden gesneden, maar je kan het ook met van die afbakstokbroodjes maken.
Daarop doe je dus tomatenstukjes (met wat olijfolie en look en Italiaanse kruiden) en dan kan je de pizza's beleggen met alles wat je maar lekker vindt. Bij ons was er vandaag de keuze uit tonijn, salami, ui, schijfjes champignons, reepjes paprika, feta en gemalen kaas. Effe de oven in en dan smullen maar!
Vooral Amber heeft hier al plezier in en die heeft deze avond dan ook goed haar buikje vol gegeten.

2 opmerkingen:

Kim zei

Amai dat ziet er lekker en tof uit! Dat ga ik over een half jaartje ook eens met Emma proberen. Ik heb me in ieder geval het recept toch al opgeschreven...

Groetjes Kim

Anoniem zei

ik heb dat bananenbrood vandaag ook eens gemaakt en het was lekker, al vind ik zo'n dingen nogal te zoet. Menno en Mira waren er helemaal zot van! Leuke tip.